torsdag 30. april 2009

Første akt

Jeg har lenge tenkt på å lage min egen blogg. Jeg har alltid likt å skrive. Fra jeg var 12 år skrev jeg dagbok nesten hver kveld. Jeg skrev brev, eventyr, en kladdebok full av informasjon om indianere. Og på skolen skrev jeg (plagsomt) lange stiler.

Vel, det var den gang. Nå er jeg blitt voksen, og adskillig mye mer kritisk til det jeg skriver. Enda mer kritisk til tekster jeg har skrevet som jeg skal vise til andre. (Dette temaet har jeg tenkt å skrive mer om senere, men nå er det altså oppstarten som gjelder.)

Uansett, nå kaster jeg meg ut i det. Jeg tror nemlig at bloggen vil være bra for meg. Jeg trenger nemlig et sted hvor jeg kan kaste frem litt halvtenkte tanker og ikke være så kritisk til meg selv. Ja, for det er jo nettopp dét en blogg skal være!

I tillegg fikk jeg litt vann på mølla da jeg googlet "forskerblogger" i dag. De fleste av treffene gjaldt en sak fra Aftenposten som gikk ut på at forskere IKKE blogget. I Sverige blogger forskerne, men det gjør IKKE norske forskere! Vel, her er mitt bidrag til å rette opp den skjevheten. Men å kalle det en "forskerblogg" er vel å ta litt kraftig i. Jeg kommer nok til å ta opp ting innenfor faget mitt, men forskere er også mennesker!! Derfor er nok meget sannsynlig at det blir skjeve blikk på livet i sin alminnelighet, også.

Vel, første tekst er ferdig. Nå gjenstår det bare å trykke på "Publiser innlegg". Hvis jeg tør....

3 kommentarer:

  1. Fantastisk tiltak! Heia Heidi! c",)

    SvarSlett
  2. Heia Heidi frå meg og! :o)

    SvarSlett
  3. Kult, Heidi!! Jeg skal foelge med her.

    SvarSlett